گروه حوادث: 2 زن جیب‌بر هر روز به‌عنوان مسافر سوار متروی کرج- تهران می‌شدند و در بین راه دست به سرقت از مسافران می‌زدند.

متهم

تحقیقات پلیس برای دستگیری این دو متهم، 30 فروردین امسال و با شکایت زن جوانی در دادسرای جنایی تهران آغاز شد. این زن به بازپرس پرونده گفت: بعد از ظهر دیروز سوار مترو شدم تا برای انجام کاری از کرج به تهران بیایم اما وقتی در متروی آزادی از قطار پیاده شدم متوجه شدم کیف‌دستی‌ام به سرقت رفته است. داخل کیفم به غیر از پول 3 کارت عابربانک و رمز آنها نیز وجود داشت اما صبح امروز وقتی برای ابطال کارت‌ها به بانک رفتم متوجه شدم که موجودی همه کارت‌ها خالی شده است.

درحالی‌که شاکی مدعی بود 10میلیون تومان از حساب‌های عابربانکش سرقت شده است، تحقیقات برای شناسایی سارق شروع شد. ماموران در بررسی‌های اولیه متوجه شدند که موجودی یکی از حساب‌ها از طریق دستگاه کارتخوان یک مغازه خواربار فروشی خالی شده است. آنها راهی این مغازه شدند و به تحقیق از صاحب آنجا پرداختند. این مرد مدعی شد: چند روز قبل مرد جوانی به مغازه‌ام آمد و مقدار زیادی برنج و روغن به ارزش یک میلیون و 800 هزار تومان خرید کرد. او که کمی دستپاچه به‌نظر می‌رسید، هنگامی که می‌خواست هزینه خریدش را از طریق دستگاه کارتخوان پرداخت کند، مدعی شد که کارت عابر‌بانک‌ متعلق به همسرش است و من که به حرف‌ها و رفتارش مشکوک شده بودم، قبل از اینکه وی محل را ترک کند، شماره پلاک ماشینش را یادداشت کردم.

ماموران با در اختیار داشتن این شماره پلاک تحقیقات خود را ادامه دادند و متوجه شدند که خودروی مورد نظر متعلق به زن جوانی به نام افسانه است. بررسی‌ها نشان می‌داد که افسانه مجرم سابقه‌داری است که سال گذشته نیز به اتهام جیب‌بری دستگیر و راهی زندان شده بود. پلیس که حدس می‌زد سرقت از شاکی پرونده از سوی افسانه صورت گرفته است، جست‌وجو برای دستگیری او را ادامه داد اما تحقیقات حاکی از آن بود که زن جوان مدتی بعد از آزادی از زندان محل زندگی‌اش را تغییر داده و به همراه همسرش به محل دیگری نقل‌مکان کرده است.

ماموران که تنها راه به دام انداختن متهم را ردگیری شماره پلاک خودروی او می‌دیدند، این شماره را در اختیار تمامی پاسگاه‌های انتظامی سراسر کشور قرار دادند. مدتی بعد ماموران کلانتری 139 گلشهر کرج هنگام گشتزنی در 45 متری گلشهر این خودرو را شناسایی کردند و به این ترتیب افسانه که پشت فرمان نشسته بود دستگیر شد. با انتقال زن جوان به اداره آگاهی او منکر هر گونه سرقتی شد اما اظهارات وی زمانی رنگ باخت که ماموران کلکسیونی از کیف‌های زنانه و اموال مسروقه را در خانه‌اش کشف کردند. با کشف این لوازم، همسر او نیز دستگیر شد و در همان بازجویی‌های اولیه به خرید از مغازه‌های مختلف با کارت‌های عابربانکی که همسرش دزدیده بود، اعتراف کرد.

افسانه که بعد از اعترافات همسرش چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت پرده از سرقت‌هایی که با همدستی یکی از دوستانش به نام مژگان انجام داده بود برداشت و گفت: ما هر روز به متروی کرج می‌رفتیم و بعد از پارک خودرو در پارکینگ، به‌عنوان مسافر سوار قطار می‌شدیم. سپس در طول مسیر و رفت و برگشت اقدام به جیب‌بری و کیف‌زنی از مسافران می‌کردیم و اموال سرقتی را به‌طور مساوی بین هم تقسیم می‌کردیم.

با اعترافات این زن، همدست او نیز دستگیر و از مخفیگاه او مقدار زیادی اموال مسروقه کشف و ضبط شد. سرهنگ اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران، با اشاره به این خبر گفت: تا‌کنون ده‌ها نفر از کسانی که اموالشان از سوی متهمان به سرقت رفته است شناسایی شده‌اند و کسانی که با این شگرد از آنها سرقت شده می‌توانند برای طرح شکایت به پایگاه پنجم مراجعه کنند.

کد خبر 138075

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز